Picture
www.doctormacro.com
1936 – aisiais išleistas Margaret Mitchell romanas pirmąją prekybos dieną buvo parduotas daugiau kaip 50 tūkst. kopijų tiražu. Nepraėjus nei metams po išleidimo romanas gavo Pulitzerio premiją ir buvo perleistas 31 kartą.

Kaip avansą už būsimą romaną Margaret Mitchell gavo 500 JAV dolerių, o autorinio atlygio dėka, gaudama dalį pajamų nuo parduotų knygų, autorė tik per pirmus knygos pardavimo metus susižėrė 3 milijonus JAV dolerių (šiais laikais tai būtų apie 33 milijonus JAV dolerių).

Romano idėją aktorė sukūrė panaudojusi savo pačios gyvenimą. Dar mokydamasi koledže ji įsimylėjo bendrakursį, tačiau jiems nebuvo lemta būti drauge – vyras žuvo fronte Pirmojo pasaulinio karo metais.

Picture
www.farm3.static.flickr.com
Pirminis romano pavadinimas buvo garsioji Skarlet O‘Hara frazė - „Rytoj bus kita diena“ (orig. „Tomorrow Is Another Day“), tačiau Margaret Mitchell savo leidėjui, Macmillan Publishers pateikė dar kelias pavadinimo idėjas, tarp kurių buvo ir „Vėjo nublokšti“. Šią frazę rašytoja rado rašytojo Ernest Dowson poemoje "Cynara".

Rašytoja romaną pradėjo rašyti nuo pabaigos – pirmasis pasaulį išvydo paskutinis skyrius, o po jo atbuline tvarka sekė visi kiti.

Prodiuseris David O. Selznick rašytojai sumokėjo vos 50 tūkst. JAV dolerių už teisę ekranizuoti jos kūrinį praėjus vos mėnesiui po knygos išleidimo.

Picture
Į Skarlet O‘Haros vaidmenį pretendavo 1400 kandidačių.

Pagrindine kandidate į vaidmenį buvo laikoma aktorė Bette Davis. Kuriant filmą moteris ilgamečiu kontraktu buvo susaistyta su Warner Bros, tačiau Džekas Warneris sutiko paleisti aktorę su sąlyga, kad Reto Batlerio vaidmenį atliks Errolas Flynnas. Aktorė vaidmens atsisakė, teigdama, kad Errolas Flynnas atrodo pernelyg moterišku tokiam vaidmeniui.

Kiek vėliau vaidmeniui buvo patvirtinta Paulette Goddard, tačiau netrukus kontraktas su ja buvo nutrauktas.

Vivien Leigh pagrindinį vaidmenį gavo visai atsitiktinai, po daugkartinių kitų žymių Holivudo aktorių bandymų.

Rasti Retą Batlerį sekėsi kiek lengviau – pagrindiniai kandidatai buvo tokios 30 – ųjų žvaigždės kaip Ronaldas Colmanas, Gary Cooper, Errol Flynn ir Fredric March.

Picture
www.images2.fanpop.com
Davidas O. Selznickas filmavimo darbus pradėjo net neturėdamas pagrindinio vaidmens atlikėjos.

Į juodaodės tarnaitės – auklės vaidmenį pretendavo JAV prezidento Franklino Ruzvelto virėja, tačiau vaidmuo atiteko Hattie McDaniel.

Barbara O'Neil, vaidinusi Skarlet mamą iš tiesų buvo tik trejais metais vyresnė už savo „dukrą“ Vivien Leigh.

Filmo scenarijaus autorius Sidney Howard nelaimingo atsitikimo fermoje metu žuvo likus mėnesiui iki filmo premjeros. Oskaras už geriausią scenarijų jam buvo įteiktas po mirties.

Filmui buvo sukurta 5500 originalių kostiumų, įskaitant 1200 armijos kariūnų aprangą. Šių kostiumų vertė siekia 10 tūkst. JAV dolerių, o kariūnų apranga perėjo visus sendinimo procesus – juos trynė į smėlį, plėšė, braižė, purvino ir kitaip kūrė padėvėtų ir visko mačiusių rūbų įvaizdį.

Juostoje filmuojasi 59 aktoriai, 2400 žmonių masinėse scenose, 1100 arklių, 375 kiti gyvūnai bei 450 karietų. Galutinis filmo biudžetas sudarė apie 3,7 milijono JAV dolerių (dabartiniais pinigais apie 41 milijoną JAV dolerių) bei 550 tūkstančių JAV dolerių, skirtų reklamai, lankstinukams ir plakatams.

Picture
www.georgesjournal.files.wordpress.com
Atlantoje premjeros dieną filmą pamatė apie milijoną žiūrovų. Naktį iki premjeros prie kino teatro durų nusidriekė eilė, kurioje stovėjo 300 tūkst. žmonių, kurie norėjo asmeniškai pamatyti filmo aktorius.

1976 – aisiais, kuomet „Vėjo nublokšti“ pirmą kartą išvydo televizijos ekranus, anot sociologinių tyrimų, žiūrovų auditoriją sudarė maždaug 130 milijonų žiūrovų.

Spalvoti filmai buvo pradėti kurti apie 1960 – uosius metus. Nepaisant to, 1939 metais pasaulį išvydęs „Vėjo nublokšti“ yra spalvotas filmas, nufilmuotas „Technicolor“ sistema. Šios sistemos pagalba juodai balti kadrai yra nuspalvinami raudona ir žalia spalvomis bei sujungiami į vientisą juostą, kas leido išgauti reikiamą spalvų gamą. Tais laikais šis filmų spalvinimo būdas kainavo didelius pinigus, kadangi filmui kurti reikėdavo ne tik daugiau juostos, tačiau ir specialių filmavimo kamerų. Kai kurie „Technicolor“ sistema nuspalvinti filmai atrodo nenatūraliai sodrių ir ryškių spalvą ir tai ypač matoma kai kuriose filmų nuotraukose.

Picture
www.hwcdn.themoviedb.org
Filmuojant gaisrą Atlantoje filme buvo naudojamos visos septynios tuo metu Holivude egzistavusios „Technicolor“ kameros.

Pirmoji nufilmuota scena buvo Skarlet ir Reto pabėgimas iš Atlantos. Filmavimas vyko labai realistinėje aplinkoje – herojai iš tiesų atsidūrė gaisro sūkuryje. Vadovybė leido sudeginti 1933 - aisias filmuoto „King Kongo“ (orig. „King Kong“) dekoracijas. Galutinis vaizdas iš tiesų stulbinantis – juk tais laikais nebuvo nieko, kas galėtų imituoti specialiuosius efektus, tačiau filmo kūrėjams tai nebuvo kliūtis.

Vivien Leigh filmavosi 125 dienas ir gavo 25 tūkst. JAV dolerių honorarą, Clarkas Gable filmavosi 71 dieną ir uždirbo 120 tūkst. JAV dolerių.

2007 – aisiais Amerikos filmų Institutas (American Film Institute, AFI) „Vėjo nublokšti“ įtraukė į geriausių visų laikų filmų sąrašą. Filmas užėmė 6 vietą geriausiųjų sąraše.

Picture
Clarkas Gable‘as ne kartą yra teigęs, jog nemėgsta garsiausio savo filmo, pavadindamas jį „reginiu moterims“.

Tai buvo pirmas spalvotas filmas, iškovojęs Oskarą kaip geriausias metų filmas.

Tai ilgiausios trukmės (beveik keturių valandų) filmas, iškovojęs Oskarą kaip geriausias metų filmas.

Tai trečias filmas Oskarų apdovanojimų istorijoje, nominuotas net 13 statulėlių.

Tarnaitės – auklės vaidmens atlikėja Hattie McDaniel tapo pirmąją afroamerikiete, nominuota Oskarui ir jį iškovojusi.

Filmas buvo nominuotas 13 Oskarų, iškovojo 8 jų (geriausias filmas, geriausia aktorė, geriausia antrojo plano aktorė, geriausias režisierius, geriausias montažas, geriausias scenarijus, geriausias operatoriaus darbas, geriausias meninis apipavidalinimas).





Leave a Reply.


UA-35502470-1