Picture
Pretendentai į Rendlo Patriko McMurphy vaidmenį buvo tokie žymūs aktoriai kaip Marlon Brando, James Caan, Burt Reynolds, Gene Hackman. Galiausiai vaidmuo atiteko Jackui Nicholsonui.

Teisę į Ken Kesey bestselerio „Skrydžio virš gegutės lizdo“ ekranizaciją ilgus metus turėjo Holivudo kino grandas Kirk Douglas. Tačiau projekto pradėjimu ėmė rūpintis jo sūnus, tuomet jau žymus aktorius Michael Douglas, buvęs filmo prodiuseriu. Vis dėl to Kirk Douglas pasiliko teisę gauti dalį filmo uždirbto pelno ir neblogai pasipelnė iš šio filmo.

Kirk Douglas svajojo vaidinti „Skrydyje virš gegutės lizdo“, tačiau kuomet projektas buvo pradėtas filmuoti, aktorius buvo pernelyg senas, kad jame vaidintų.

Pradėjus regzti mintis apie knygos ekranizaciją nebuvo išvengta kliūčių – nei viena rimta kino studija nenorėjo imtis tokio abejotino projekto. Viešėdamas Prahoje Kirk Douglas sutiko Milošą Formaną, kuriam papasakojo filmą idėją ir pasiūlė tapti būsimo projekto režisieriumi.

 
Picture
www.movies.com
Filmo idėją režisierius Darren Aronofsky brandino ištisus dešimt metų.
 
Bėgant laikui filmo apie baletą mintis transformavosi į gana ekstravagantišką idėją sukurti juostą apie imtynininko ir šokėjos meilę. Kiek vėliau idėja skilo į du atskirus filmus ir 2008- aisiais režisierius pristatė sportinę dramą „Imtynininkas“, nominuotą dviems Oskarams, o 2011- aisiais psichologinį trilerį „Juodoji gulbė“.
 
Vos gimus minčiai kurti šį filmą režisierius norėjo, kad pagrindinį vaidmenį atliktų būtent Natalie Portman, kuriai tada buvo 19 metų. Pirmas jųdviejų susitikimas įvyko dar 2000 – aisiais.
 
Meryl Streep buvo viena iš kandidačių vaidinti Ninos mamą Eriką.
 
Blake Lively buvo viena iš kandidačių vaidinti Lilį.

 
Picture
www.bitsofnews.com
Kanų kino festivalyje šis filmas pelnė net 22 minučių trukmės aplodismentus.  

2007 – aisiais „Pano labirintas“ tapo vienu nedaugelio fantastinių filmų, pretendavusių į Oskarą geriausio užsienio filmo kategorijoje.
   
Meksikos kino teatruose po savaitės, kuomet filmas išvydo didžiuosius ekranus, kino teatrai buvo priversti paskelbti žinutę, įspėjančią apie juostoje matomą smurtą tam, kad tėvai į kiną nesivestų mažamečių vaikų.
   
Malaizijoje šis filmas buvo uždraustas kaip neatitikęs cenzūros reikalavimų dėl gausių smurto scenų.

Guillermo del Toro garsėja tuo, kad filmuodamas kiekvieną savo juostą veda užrašus, kuriuose žymisi pastabas ir piešia būsimo projekto eskizus. Kartą aktorius pamiršo užrašų knygelę su „Pano labirinto“ idėjomis ant galinės taksi sėdynės. Kuomet taksi vairuotojas rado užrašinę jis teigę supratęs jos svarbą savininkui, tad nedelsiant rado režisierių ir grąžino jam knygelę. Guillermo del Toro manė, kad kelerius metus kurtas projektas žlugo net deramai neprasidėjęs, tačiau atgavęs savo turtą kaip mat užtikrintai pradėjo filmavimo darbus.

 
Picture
www.movies.com
Paul ir Tatiana Rusesabagina kartu su režisieriumi Terry George skrido į Ruandą ir dalyvavo filmavimo darbuose. Atskridus į oro uostą šalies didvyrį sutiko didžiulė minia jo išgelbėtų žmonių, jų draugų ir giminaičių.
   
Paul Rusesabagina dažnai susitikdavo su pagrindinio vaidmens atlikėjų Don Cheadle ir negailėjo jam patarimų, vėliau pravertusių filmavimo aikštelėje.
   
„Ruandos viešbučio“ scenarijaus autorius Keir Pearson pirminę scenarijaus versiją rašė daugiau kaip metus. Scenarijaus kūrimo laikotarpiu vyras paskambino į Ruandos ambasadą JAV. Ragelį pakėlusi moteris pasirodė esanti tutsių genties atstovė, viena iš Paul Rusesabagina išgelbėtų žmonių masinių žudynių šalyje metu.


UA-35502470-1