Veiksmo ir nuotykių drama
Režisierius: Rupert Sanders
Šalis: JAV
Trukmė: 127 min
Iki „Snieguolės ir medžiotojo“ kompiuterinės grafikos specialistas ir reklamos genijus Rupertas Sandersas nenufilmavo ne tik nei vieno Holivudo lygio filmo. Dar daugiau - vyro filmografijoje nėra nei vienos pilno metro juostos! Iki filmo „Snieguolės ir medžiotojas“ R. Sandersas darbavosi reklamos srityje, kurioje išsikovojo vardą ir pelnė pripažinimą. Vyro sąskaitoje – du Kanų liūtai už vaizdo klipus video žaidimui „Halo 3: ODST“. Nepaisant patirties didžiajame kine trūkumo, kuriant garsios brolių Grimų pasakos interpretaciją debiutantą apsupo savo srities profesionalai – prie Timo Burtono „Alisos stebuklų šalyje“ dirbęs prodiuseris Joe Rothas, kuravęs pasiruošimą filmavimui bei montažo režisierius Conradas Buffas IV, anksčiau dirbęs su Jamesu Cameronu ties jo filmais „Titanikas“ bei „Terminatorius 2“. Tokia profesionalų komanda paaiškina ir įspūdingą filmo biudžetą, patikėtą kino debiutantui – net 170 mln. JAV dolerių.
Nepaisydamas nemažos konkurencijos su komedijine Tarsemo Singho juosta „Veidrodėli, veidrodėli“ (orig. „Mirror Mirror“, 2012), filmas „Snieguolė ir medžiotojas“ gana nesunkiai įrodė ką derėtų vadinti tikrąja Snieguole, atsipirko ir jau užsitikrino tęsinio kūrimą, prie kurio vairo ir vėl stos Holivude trokštamu režisieriumi tapęs Rupertas Sandersas.
Jeigu užmerksime akis prieš tam tikrus niuansus ir klaidas, kurių būna praktiškai kiekviename filme, galime pamatyti, jog „Snieguolė ir medžiotojas“ – gana preciziškai sukurtas filmas, kurį galima būtų pavadinti penu akims. Pagardintas „Žanos D‘Ark“, „Žiedų Valdovo“ ir „Narnijos Kronikų“ vaizdiniais, stilistiškai filmas priartėja prie brolių Grimų pasakos, tačiau, priešingai negu trapi brolių Grimų pasakos princesė, Ruperto Sanderso Snieguolė gali tvirtai stoti į kovą už save ir savo Karalystę, o jai į pakalbą kimba Toro kūjį į kirvį iškeitęs Chrisas Hemsworthas, tapęs Medžiotoju ir kartu su Snieguole stojęs prieš piktąją Karalienę. Pastarąją įkūnija Oskaro laureatė Charlize Theron, kuri teigia, jog karalienės Ravenos vaidmuo – vienas mylimiausių jos karjeroje ir tikina, jog pasakų ekranizacijos – itin įdomi kūrybinė terpė.
Nepaisant malonių akiai specialiųjų efektų ir ganėtinai kruopštaus filmavimo grupės darbo, nepastebėti juostos trūkumų tiesiog neįmanoma. Bene didžiausias jų, parklupdęs visą filmą – siužeto nebuvimas. Juostoje matome gražias ir įspūdingas kovų scenas, preciziškai nugludintus vaizdinius ir akiai malonius specialiuosius efektus, bet ne filmo siužetą, kuris filmo eigoje panašėja į padriką režisieriaus bandymą kažką papasakoti žiūrovui. Kalbant apie aktorių vaidybą, derėtų mesti akmenį į Kristen Stewart daržą, kurios vaidybą galima būtų priskirti neobliuotos lentos galimybėms vaidinti. Absoliučiai viskam abejinga, neemocinga, savo skiriamuoju ženklu tapusia pražiota burna žiūrovus bauginusi mergina ne tik šmėksčiojo demonstruodama švelniai tariant neįspūdingą vaidybą, tačiau ir priversdama abejoti tais, kurie patvirtino jos kandidatūrą Snieguolės vaidmeniui.
Priešingai negu minėtoji K. Stewart, jos kolegos Chrisas Hemsworthas ir Charlize Theron, atlikę medžiotojo ir karalienės Ravenos vaidmenis, kino ekrane atrodė iš tiesų puikiai ir natūraliai, tačiau net ir tai neužlopė siužeto skylių ir neprivertė aikčioti iš susižavėjimo. Charlize Theron skirta itin mažai dėmesio, kai tuo tarpu nemažai eterio minučių pelnęs Ch. Hemsworthas didžiąją laiko dalį ekrane šmėkščiojo akivaizdžiai neturėdamas kuo užsiimti. Na, o filmo pabaigoje subliūkšta ir dar viena žiūrovo viltis, galėjusi kiek labiau kilstelėti filmo reitingus – pamatyti efektingą ir aštriaubriaunį meilės trikampį, kuriuo juostoje taip ir nepakvipo.
Vertinant juostos visumą, galima būtų teigti, jog Rupertas Sandersas sukūrė gana silpną pasakos ekranizaciją, vietomis sutirštindamas spalvas, o kartkartėmis pernelyg atleisdamas vadeles. Reikia pripažinti, jog juostos sėkmę visumoje lėmė ne įspūdingi siužeto vingiai ar įspūdinga aktorių vaidyba ir net ne įdomus pasakojimo būdas ar intriguojantis siužetas, o didelis "Snieguolės ir medžiotojo" biudžetas, leidęs į filmavimo aikštelę pritraukti žiūrovų mėgstamų kino žvaigždžių ir pasinaudoti specialiųjų efektų teikiamomis galimybėmis.