Picture
Romantinė drama

Režisierius: Xavier Dolan

Šalis: Kanada, Prancūzija

Trukmė: 159 min

Kanų kino festivalio numylėtinį, kanadietį Xavierą Dolaną vadinu vienu mėgstamiausių savo režisierių. Jau pirmaisiais savo filmais „Aš nužudžiau savo mamą“ bei „Įsivaizduojamos meilės“ vyras ne tik pelnė tarptautinį pripažinimą, tačiau ir velniškai talentingo bei perspektyvaus kūrėjo statusą (X. Dolanui vos 23-eji!). 2012-aisiais vyras pristatė jau trečiąjį savo filmą „Bet kokiu atveju Lorens“, kuris pasirodė esąs rimčiausiu ir brandžiausiu filmu jo, kaip režisieriaus karjeroje. Stilistiškai panašus į „Įsivaizduojamas meiles“ naujasis režisieriaus darbas išsiskiria net 159 minučių trukme, deja, tampančia pagrindiniu filmo trūkumu. Tačiau apie viską nuo pradžių.

Picture
www.theartsdesk.com
Kaip ir ankstesnėje kūryboje, juostoje „Bet kokiu atveju Lorens“ režisierius lieka ištikimu sau, suasmenindamas filmą, pirmenybę teikdamas sudėtingų ir komplikuotų žmonių tarpusavio santykių vaizdavimui bei liesdamas daugelio taip bijomas LGBT temas. Tačiau seksualinės mažumos tėra antraeiliai dalykai – kaip visuomet, X. Dolanas visų pirma nagrinėja partnerystės, prisirišimo, draugystės ir, žinoma, meilės temas.

Savo 37-ojo gimtadienio dieną universiteto dėstytojas Lorensas (akt. Melvil Poupaud) nusprendžia galų gale būti atviru prieš save ir aplinkinius. Daugelį metų gyvenęs tarsi ne savo gyvenimą jis ryžtasi prisipažinti, jog yra vyro kūne įkalinta moterimi, tad nusprendžia nebesislėpti ir išdrįsti padaryti tai, apie ką svajojo daugelį metų – pradėti gyventi moters gyvenimą. Deja, revoliucingas vyro žingsnis pasirodo esąs sunkiai suvokiamu jo gyvenimo draugei Fredui (akt. Suzanne Clément), negalinčiai susitaikyti su netikėtu mylimojo virsmu...

Picture
www.midnightreview.co.uk
Režisierius fiksuoja Lorenso gyvenimo dešimtmetį, ne tik sekdamas komplikuotus „myliu – noriu - negaliu“ santykius su jo mergina Fredu, tačiau ir stebėdamas jo virtimą moterimi bei santykius su jį supančiu išoriniu pasauliu. Nepaisant to, bene labiausiai atskleistu, išvystytu ir įdomiausiu filmo personažu tampa toli gražu ne Lorensas, o jo mergina Fredas, kuriai priklauso dvi bene įspūdingiausios filmo scenos – konfliktas kavinėje bei fantastiškas jos pasirodymas vakarėlyje. Fredą įkūnijusi aktorė S. Clément sukūrė itin įtaigų personažą, iš anapus ekrano gebantį išspinduliuoti savo nusivylimą, laimę, skausmą, meilę, neapykantą ir daugybę kitų jausmų, kunkuliuojančių sumišusio jos personažo viduje. Nuo S. Clément septynmyliais žingsniais atsilieka Lorensą įkūnijęs M. Poupaud, ne tik neatskleidęs savo personažo subtilybių, tačiau ir kartkartėmis tapdavęs tiesiog moterimi persirengusiu vyru, o ne į psichologiškai sudėtingas savęs tapatybės paieškas besileidusiu žmogumi.

Picture
Sunku paneigti, jog X. Dolanas apdovanotas nenusakomu stiliaus pojūčiu, tad jo filmai išsiskiria ypatingai harmoninga ir užburiančia stiliaus, muzikos, spalvų ir vaizdų sinteze, o savo filmuose vyras pluša tarsi barbė devyndarbė, ne tik režisuodamas kūrinį, tačiau ir rašydamas jo scenarijų bei rūpindamasis meniniu filmo apipavidalinimu ir kostiumais. Nepaisant to, filme „Bet kokiu atveju Lorens“ režisierius neparodė nieko naujo, ko žiūrovas nebūtų matęs filmuose „Aš nužudžiau savo mamą“ arba „Įsivaizduojamos meilės“ – žavūs sulėtinti kadrai, spalvų žaismas, tobulai suderintos detalės ir spalvos, iš dangaus krintantys daiktai, linguoti į taktą verčianti muzika ir milžiniška žavesio ir stiliaus dozė, spinduliuojama iš anapus ekrano tapo kone režisieriaus vizitine kortele. Nepsieita ir be tėvų – vaikų santykių konflikto bei pradžios finale, kaskart tampančios X. Dolano torto vyšnaite. Nauja pasirodo vos viena filmo režisieriaus kūrybos detalė – „Bet kokiu atveju Lorens“ – pirmasis X. Dolano filmas, kuriame vyras neatliko pagrindinio vaidmens, o pasirodė tik epizodiškai.

Picture
www.trespassmag.com
Du pirmieji režisieriaus filmai buvo įtikinami ir, kaip teigė jis pats, paremti gyvenimiška jo ir jo draugų patirtimi. Deja, trečioji X. Dolano juosta, nagrinėjanti transseksualo savo tapatybės paieškas, jaunajam režisieriui tapo pernelyg kietu riešutėliu. Filmo siužetas spalvų ir formų gausoje pasimeta jau per pirmąją peržiūros valandą, tad tenka pripažinti, jog filmo eigoje „Bet kokiu atveju Lorens“ tampa gerokai persūdytu ir ištęstu režisieriaus vizitinių kortelių plakiniu, kuriame pasirodo pernelyg sunku užčiuopti istorijos gyslą ir ją išgyventi.
 


KeyKey
23/3/2013 08:19:53 am

Kuo toliau, tuo labiau režisierius užsiciklina... Naujas jo filmuojamas filmas yra apie "A grieving man meets his lover's family, who were not aware of their son's sexual orientation" :) Tą pačią temą vėl ir vėl...

Reply



Leave a Reply.


UA-35502470-1