Picture
www.movies.com
Karinė drama

Režisierius: Kim Nguyen

Šalis: Kanada

Trukmė: 90 min

Pilietinio karo krečiama Afrika. Dvylikametė Komona (akt. Rachel Mwanza) – Didžiojo Tigro sukilėlių armijos, suniokojusios jos gimtąjį kaimą auka. Prieš savo valią nužudžiusi tėvus ir tapusi kare jauna mergina pereina ugnį ir vandenį, patirdama galybę išbandymų ir gavusi ginklą, kurį vienas Didžiojo Tigro armijos narių liepia saugoti tarsi savo akį – nuo šiol ginklas Komonai atstos mamą ir tėtį. Likusi vienintele gyva gimtojo kaimo atstove bei matanti mirusiųjų sielas jauna mergina netrunka tapti Karo ragana, padedanti sukilėlių armijos kovoje, įspėdama apie artėjantį priešą. Karių būryje sutikusi albinosą Šamaną (akt. Serge Kanyinda) Komona netrunka įsimylėti, tad jau netrukus, lydima mylimojo, pabėga į gimtąjį jo kaimą, tokiu būdu užsitraukdama sukilėlių nemalonę...

Filmo siužetas – iš mikroįvykių sudaryta grandinė, kiekviena kurios atkarpų vystosi tarsi atskiri trumpo metro filmai. Viso filmo metu režisierius žaidžia kontrastais, derindamas viltį ir baimę, prievartą ir meilę, tikėjimą Dievu ir pasikliovimą šamanais, šiandienos beviltiškumą ir rytojaus šviesą, visa jėga išsiveržiančia kartu su Komonai gimusio kūdikio riksmu, tarsi išlaisvinusiu ją iš klajonių košmarų labirintais.

Picture
www.movies.com
„Karo ragana“ – tai drama apie brandą, gyvenimą ir bandymą išgyventi bei rasti laimę, esant bet kokioms aplinkybėms. Žiūrovas vedamas per trejus Komonos gyvenimo metus, kuomet baili dvylikametė, patyrusi baimę, skausmą, nusivylimą ir gyvenimo realybę ir košmarą tampa suaugusia moterimi, trejus metus buvusią per plauką nuo mirties.

Režisierius nesivelia į pašalines detales - filme nėra konkrečių geografinių ir laiko rėmų, tokiu būdu visą dėmesį sutelkiant į pagrindinės herojės Komonos paveikslą ir jos vidinį pasaulį. „Karo raganą“ persmelkia vidinis merginos monologas, adresuotas žiūrovui ir jos negimusiam kūdikiui, kurį paauglė tikisi pamilsianti.

Picture
www.movies.com
Kimas Nguyenas laimi nesiimdamas moralizuotojo vaidmens, nemanipuliuodamas žiūrovo jausmais ir net nepristatydamas kariaujančiųjų pusių, o tiesiog konstatuodamas karo ir jo padarinių faktą, karinius veiksmus bei smurtą palikdamas už kadro. Savo sukurtą pasaulį režisierius apipina mistikos, vaiduoklių, prietarų materijomis, išlaikydamas balansą ir nenukrypdamas į socialinės dramos platybes ar persūdydamas juostą bereikalingu dramatizmu.

Pagrindinį vaidmenį filme atlikusi Rachel Mwanza ne tik debiutavo kine, tačiau ir Berlyno kino festivalyje pelnė Sidabrinį lokį, aplenkdama kur kas didesnę patirtį turinčias koleges. Jauna mergina sukūrė stiprų ir įtikinamą personažą, priverčiantį nustebti sužinojus faktą, jog tai pirmasis jos vaidmuo kine. „Karo ragana“ Berlyno kino festivalyje pelnė ne tik geriausios aktorės apdovanojimą, tačiau ir specialų žiuri prizą bei buvo nominuotas Oskarui kaip geriausias užsienio filmas.





Leave a Reply.


UA-35502470-1