Picture
www.movies.com
Fantastinis veiksmo trileris

Režisierius: Marc Webb

Šalis: JAV

Trukmė: 136 min
 

Nepaisant to, jog režisieriaus Samo Raimi „Žmogaus voro“ trilogiją kino žiūrovai ir kritikai priėmė ganėtinai palankiai, Marcas Webbas nusprendė darsyk įbristi į mums jau žinomą balą ir darsyk nuo pradžių papasakoti istoriją, kurią girdėjome ne taip jau ir seniai (2002-aisiais). Nepaisant kūrėjų teiginių apie norą nufilmuoti istoriją kitu kampu, giliau pažvelgti į Žmogaus voro gyvenimą ir jo virsmą superherojumi, labiau susikoncentruoti į tam tikras detales ir panašiai, po visais šiais gražiai skambančiais teiginiais slypi elementarus žmogiškas noras užsidirbti bei perspjauti prieš tai buvusią trilogiją, Žmogaus voro prekinį ženklą susiejant su Marco Webbo, o ne Samo Raimi kūryba. Prieš pradedant kalbėti kas iš to išėjo, derėtų aptarti filmo siužetą, kuris kiek skiriasi nuo savo 2002-ųjų pirmtako.

Picture
www.movies.com
Vaikystėje paliktas tėvų, užaugintas mylinčios tetos Mei (akt. Sally Field) ir dėdės Beno (akt. Martin Sheen), Piteris Parkeris (akt. Andrew Garfield) net nenutuokė, jog jo tėvas buvo tarprūšinių genetinių tyrimų pionieriumi ir užkietėjusiu slapuku. Būdamas vienu geriausių mokyklos mokinių, neįtikėtinai gabus vaikis puoselėja šiltus jausmus bendraklasei Gven (akt. Emma Stone), o netrukus sužino, jog „Oscorp“ mokslinių tyrimų laboratorijoje darbuojasi ilgametis tėvo draugas ir bendražygis, gydytojas Kurtas Konorsas. Deja, bandymai susipažinti su ilgamečiu tėvo kolega baigiasi ne taip kaip buvo planuota - Piteriui įkanda vienas iš laboratorijoje laikomų vorų, ko pasekoje jaunuolis įgyja neįtikėtinų galių, keičiančių jo gyvenimą. Vienarankiui K. Konorsui padėjęs pabaigti daugelį metų neįveikiama laikytą formulę Piteris tampa naujų įvykių grandinės pradžia ir, jausdamas pareigą užbaigti ką pradėjęs, stoja į kovą prieš miestą puolantį milžinišką driežą, bandydamas užtikrinti miestelėnų ramybę ir saugumą.

Picture
Andrew Garfieldas Žmogaus voro amplua spinduliuoja pasitikėjimą savimi, atrodo natūraliau, organiškiau ir moderniau negu Tobey Maguire, kuris, lyginant su A. Garfieldu, atrodo gana statiškas ir nykus. A. Garfieldo Žmogaus voras kino ekrane atrodo artimu mums žmogumi, tarsi Piteriu Parkeriu iš paralelinės klasės, kai tuo tarpu T. Maguire personažas tebuvo raudoną triko vilkintis superherojus – toks tolimas ir nepasiekiamas eiliniam Žemės gyventojui.

Kuomet prieš kelerius metus matytame filme „A berniukas“ (orig. „Boy A“, 2007) pirmąkart pamačiau Andrew Garfieldą, pasakiau sau, jog apie šį talentingą ir charizmatišką vyruką mes dar išgirsime. Neklydau. Vidinę charizmą spinduliuojantis vyrukas atliko vaidmenis filmuose „Daktaro Parnaso fantazariumas“ (orig. „The Imaginarium of Doctor Parnassus“, 2009), „Socialinis tinklapis“ (orig. „The Social Network“, 2010) bei „Neleisk man išeiti“ (orig. „Never Let Me Go“, 2010) ir vis garsiau primena apie save kaip apie itin perspektyvų ir talentingą aktorių, kurio karjera tik įgauna pagreitį.

Picture
www.movies.com
Juostoje „Nepaprastas Žmogus voras“ A. Garfieldui talkina jo merginą suvaidinusi velniškai žavinga Emma Stone, kurios žavesiui aktorius neatsispyrė ir realiame gyvenime bei kurios karjera visu greičiu šauna tik pirmyn.

Kaip viename interviu sakė aktorė, Marcas Webbas naujajame filme apie Žmogų Vorą specialiuosius efektus nustūmė į antrąjį planą ir istorijai iš tiesų suteikė daugiau žmogiškumo, o raudoną triko vilkintį superherojų pavertė eiliniu paaugliu, susiklosčius tam tikroms aplinkybėms tapusiu žmonijos gelbėtoju. M. Webbo, labiau žinomo filmo 500 meilės dienų“ (orig. „(500) Days of Summer“, 2009) dėka, istorijoje didesnis dėmesys skiriamas ir meilės linijai bei superherojaus merginai. 

Picture
www.beyondhollywood.com
Po Christopherio Nolano filmų apie Betmeną Holivudas ėmė vaikytis ir masiškai štampuoti niūrią atmosferą spinduliuojančius tamsius filmus. Ne išimtis ir naujasis filmas apie Žmogų vorą, kuriam, mano nuomone, tokia spalvinė gama paprasčiausiai netiko ir, padedama gausiai naudojamų kompiuterinių manipuliacijų, kiek išdarkė filmą, vietomis paversdama jį tarsi ištraukų iš vaizdo žaidimo apie Žmogų vorą rinkiniu.

Šioje vietoje galima būtų mesti akmenį į filmo daržą. Už pernelyg didelį užsižaidimą kompiuterinėmis technologijos ir nepailstamą žavėjimąsi specialiaisiais efektais. Žinoma, laikais, kuomet 3D efektai tapo tiesiog privalomu žiūrovų traukos įrankiu, o specialiųjų efektų kiekis filme didėja greičiau už aritmetinę progresiją, sudominti žiūrovą nepanaudojant šių elementų yra sunku, tačiau įmanoma. Iš kitos pusės, specialiųjų efektų gausą diktuoja ir filmo tematika bei pobūdis, tačiau ištisas 136 minutes manęs neapleido jausmas, jog stebiu kompiuterinį žaidimą, kuriam valdyti neturiu žaidimų konsolės. Vis žvilgčiodama į laikrodį ir laukdama kada galėsiu išeiti iš kino salės naujajame Žmogaus voro variante nepamačiau nieko dėl ko galėčiau jį rekomenduoti žiūrovams.

KeyKey
7/11/2012 09:57:04 pm

Sunku vertinti šitą filmą, nes jis visiškai nieko naudingo neturi, toks tuščias maistas, be vitaminų. Tai tarsi dar viena Robino Hudo ekranizacija. Ką čia kitaip galima parodyti, negu buvo anksčiau?
Sam Raimi trilogija man nepatiko, nė vienas filmas nepasirodė įdomus, kad ir kaip mėgčiau komiksus ir fantastiką. Nustebino mane gan geri atsiliepimai ir įvertinimai šio Amazing Spider-Man'o. Pažiūrėjus, vis dar stebino geri atsiliepimai, nes nesupratau kodėl jie taip gerai atsiliepia apie šį filmą. O jau siužeto logikos klaidos...

Reply
8/11/2012 05:24:56 pm

KeyKey - labai puikus pastebėjimas apie vitaminus. Pamenu net neketinau žiūrėti šio filmo, bet aplink girdėdama nesibaigiančias liaupses jam nutariau nueiti į kiną ir likau labai nusivylusi, nors iš jo net nesitikėjau kažko ypatingo. Kino salėje, kaip ir žiūrėdama Magic Mike akivaizdžiai buvau vienintelis nuobodžiaujantis žmogus, žvilgčiojantis į laikrodį ir neaikčiojantis nuo kiekvieno matomo kadro :)

Reply
27/10/2013 01:39:45 am

Reply



Leave a Reply.


UA-35502470-1