
Dede Gardner ir Bill Pohlad "Gyvybės medis"
Baigėsi ilgai šurmuliavęs 64 – asis Kanų kino festivalis, ne vieno kino kritiko pavadintas geriausiu festivalio karjeroje. Vakar pavakare garbinga komisija, vadovaujama legendinio Roberto DeNiro apdovanojo geriausius iš geriausių. Prabangios suknelės ir kostiumai jau kabo spintose, kino pramonės atstovai ir žurnalistai grįžta namo ir vis dar dega įspūdžiais iš festivalio, kuriame netrūko netikėtumų ir akibrokštų.

Lars von Trier
Bene daugiausia apkalbų sukėlė danų režisieriaus Larso von Triero paskelbimas persona non grata (nepageidaujamas amuo), kuomet per spaudos konferenciją jis paskelbė prijaučiantis nacių lyderiui Adolfui Hitleriui ir prisipažino (matyt greičiau pajuokavo) esąs nacistas. Juoduoju humoru, ilgu liežuviu ir nekorektiškumu garsėjantis režisierius jau kitą dieną buvo priverstas palikti Prancūzijos kurortą. Pasaulis sulaikęs kvapą laukė koks likimas ištiks konkursinėje festivalio programoje esantį režisieriaus filmą „Melancholija“ (orig. „Melancholia“). Laimei, filmas nebuvo išbrauktas ir oficialios konkursinės programos ir tęsė kovą dėl pagrindinio prizo.

„Aktorius“ (orig. „The Artist“)
Kita festivalio staigmena – lietuvių kilmės režisieriaus Michel Hazanavicius juosta „Aktorius“ (orig. „The Artist“), Kanuose sukėlusi susižavėjimo bangą ir sulauksi ilgiausių ovacijų. Pasaulyje, užvaldytame naujausių technologijų ir specialiųjų efektų, žmogus, kuriantis juodai baltą nebylų (!) filmą, nukeliantį žiūrovą į trečiąjį dešimtmetį, turėtų būti arba genijus, arba kvailys arba bebaimis iššūkių nebijantis žmogus. Asmeniškai man šis filmas tapo tikra sensacija ir laukiamiausia šių metų premjera.

„Gyvybės medis“ (orig. „The Tree of Life“)
Kaip jau minėjau, ne vienas kino pramonės atstovas teigė, jog šis festivalis pranoko visus lūkesčius ir tapo vienu geriausių savo karjeroje. Šiemet Kanuose netrūko nei puikių filmų, nei aktorių ir režisierių, nei geros nuotaikos, tad trumpai apie laiminguosius prizininkus:
Kanų kino festivalio prizininkai:

Kirsten Dunst "Melancholija"
Auksinė palmės šakelė – „Gyvybės medis“ (orig. „The Tree of Life“), rež. Terrence Malink
Žiuri gran – pri – „Kartą Anatolijoje“ (orig. „Bir zamanlar Anadolu'da“), rež. Nuri Bilge Ceylan ir „Vaikinas su dviračiu“ (orig. „Le Gamin au vélo“), rež. Jean-Pierre Dardenne ir rež. Luc Dardenne
Geriausias režisierius – Nicolas Winding Refn „Vairavimas“ (orig. „Drive“)
Geriausias aktorius - Jean Dujardin „Aktorius“ (orig. „The Artist“)
Žiuri gran – pri – „Kartą Anatolijoje“ (orig. „Bir zamanlar Anadolu'da“), rež. Nuri Bilge Ceylan ir „Vaikinas su dviračiu“ (orig. „Le Gamin au vélo“), rež. Jean-Pierre Dardenne ir rež. Luc Dardenne
Geriausias režisierius – Nicolas Winding Refn „Vairavimas“ (orig. „Drive“)
Geriausias aktorius - Jean Dujardin „Aktorius“ (orig. „The Artist“)

Jean Dujardin "Aktorius"
Geriausia aktorė - Kirsten Dunst „Melancholija“ (orig. „Melancholia“)
Geriausias scenarijus - Joseph Cedar „Hearat Shulayim“
Specialus žiuri prizas – „Polisse“ rež. Maïwenn Le Besco
Auksine palmės šakele už geriausią trumpametražę juostą buvo apdovanota ukrainietė Marina Vroda už juostą „Cross Country“
Geriausias scenarijus - Joseph Cedar „Hearat Shulayim“
Specialus žiuri prizas – „Polisse“ rež. Maïwenn Le Besco
Auksine palmės šakele už geriausią trumpametražę juostą buvo apdovanota ukrainietė Marina Vroda už juostą „Cross Country“

Nicolas Winding Refn "Vairavimas"
Gran pri „Kitoks žvilgsnis“ pelnė režisierius Kim Ki Dukas ir jo „Arirang“ bei vokietis Andreas Dresen su drama „Halt auf freier strecke“.
Specialųjį prizą pelnė Andrejus Zviagincevas (Андрей Звягинцев) ir jo juosta „Elena“ (orig. „Елена“)
Auksine kamera už geriausią debiutą apdovanotas Pablo Georgelli už juostą „Akacija“ (orig. „Las acacias“)
Specialųjį prizą pelnė Andrejus Zviagincevas (Андрей Звягинцев) ir jo juosta „Elena“ (orig. „Елена“)
Auksine kamera už geriausią debiutą apdovanotas Pablo Georgelli už juostą „Akacija“ (orig. „Las acacias“)