Picture
Aleksander Sokurov (Faust)
Johanas Volfgango Gėtės „Fausto“ interpretacija rusų režisieriui Aleksandrui Sokurovui (Александр Сокуров) pelnė pagrindinį 68 – ojo Venecijos kino festivalio prizą – Auksinį Liūtą. Šis garbingiausias apdovanojimas – vos trečiasis per visą Venecijos kino festivalį iškeliaujantis į Rusiją. Paskutinįkart šis apdovanojimas į šalį iškeliavo 2003 – aisiais, kuomet festivalio laurus nuskynė Andrejaus Zviagincevo (Андрей Звягинцев) drama „Sugrįžimas“ (orig. „Возвращение“, 2003).

„Faustas“ – vokiečių kalba nufilmuota juosta, tapusi baigiamąja tetralogijos (4 kūriniai), dar 1999 – aisiais pradėtos drama „Molochas“ (orig. „Молох“),  dalimi. Po „Molocho“ sekė „Jautis“ (orig. „Телец“, 2000) ir „Saulė“ (orig. „Солнце“, 2005). Priešingai negu prieš tai sekusi filmų trijulė,  nagrinėjusi Hitlerio, Lenino ir imperatoriaus Hirohito gyvenimus, „Faustas“ - Johano Volfgango Gėtės kūrinio interpretacija, bandanti perskaityti kūrinį tarp eilučių. Ir nors „Faustą“ filmavo „Amelijos iš Monmartro“ (orig. „Le Fabuleux destin d'Amélie Poulain“, 2001) operatorius Bruno Delbonnel, tikėtis kažko panašaus – visiškai neverta. Spalvinė Fausto gama – tamsios, niūrios, drumzlinos spalvos, dar labiau pabrėžiančios ir taip nelinksmą kūrinio nuotaiką.

Picture
Michael Fassbender (Shame)
Savo baigiamąją kalbą žiuri komisijos pirmininkas, režisierius Darren Aronofsky pradėjo jaudinančia gaida: „Žiuri komisijoje buvome septyni visiškai skirtingi žmonės iš skirtingų pasaulio kampelių. Nepaisant to, mus visus vienodai palietė šis filmas ir vienbalsiai pripažinome jį geriausiu. Vieni filmai panardina mus į svajones, kiti verčia juoktis ir verkti. Yra ir tokių filmų, kurie amžiams jus pakeičia. Ir šis filmas yra būtent toks. Man didelė garbė Auksinį Liūtą atiduoti Aleksandrui Sokurovui“, - į sceną rusų režisierių kvietė „Juodosios gulbės“ (orig. „Black Swan“, 2010) ir „Rekviem svajonei“ (orig. „Requiem for a Dream“, 2000) režisierius. 

Į sceną užlipęs Aleksandras Sokurovas nestokojo humoro ir geros nuotaikos, ir, vos gavęs Auksinį Liūtą šūktelėjo „Koks jis mažas!“ ir netrukus pridūrė: „Tačiau kokį ilgą kelią man teko nueiti tam, kad šiandien jis atsidurtų mano rankose!“ Matyt, režisierius turėjo omenyje faktą, jog jo filmai, nuolatiniai Kanų ir Berlyno kino festivalių dalyviai, įvairių apdovanojimų ir premijų laureatai, į konkursinę Venecijos kino festivalio programą pateko pirmąkart ir iškart nuskynė garbingiausius laurus. „Labai džiaugiuosi ir jaudinuosi“, -  savo kalbą tęsė režisierius ir prisiminė vos prieš keletą dienų pasaulį sukrėtusią kraupią ledo ritulio komandos „Lokomotiv“ lėktuvo avariją: „Šią akimirką negaliu nepasakyti, jog mano tėvynė išgyvena ne pačias linksmiausias dienas. Dešimtys žmonių žuvo lėktuvo katastrofoje, tačiau, nepaisant to, jaučiuosi laimingas“,- kalbėjo A. Sokurovas, dėkodamas savo filmavimo grupės nariams ir pabrėždamas, jog „Faustas“ – tarptautinis kūrinys, kurtas iš 38 šalių kilusių komandos narių.

Picture
Deanie Yip (Tao jie / A Simple Life)
Kaip ir buvo tikimasi, geriausio aktoriaus apdovanojimą tą vakarą išsinešė aktorius Michaelas Fassbenderas, Steve McQueeno dramoje „Gėda“ (orig. „Shame“, 2011) atlikęs nuo erotomanijos kenčiančio ir savo seksualinio gyvenimo kontroliuoti negalinčio vyro vaidmenį. Spaudos konferencijoje, surengtoje po oficialiosios apdovanojimų ceremonijos, vyras sunkiai tramdė emocijas ir net užtraukė dainą „Moon River“. Paklaustas apie savo nuomonę atlikus gana rizikingą vaidmenį juostoje „Gėda“, Michaelas teigė, jog nematydamas scenarijaus sutiko filmuotis tik vardan režisieriaus Steve McQueeno. „Steve mėgsta gvildenti tas temas, apie kurias mes ne itin mėgstame kalbėti. Vos pradėjus filmuoti bandžiau nenuvilti savo draugo ir netapti silpniausia filmo grandimi, kadangi šio filmo tematika – ypatingai aktuali šiandien“,- teigė Fassbenderas.

Geriausia aktore buvo pripažinta kinė Deannie Yip, režisieriaus Ann Hui dramoje „Paprastas gyvenimas“ (orig. „Tao jie“, 2011) atlikusi pagyvenusios tarnaitės vaidmenį. Gyvai pamatęs moterį, ekrane atrodžiusia daug vyresne negu yra iš tiesų, žiuri komisijos pirmininkas Darrenas Aronofsky pastebėjo, jog nesitikėjo išvysti tokią seksualią moterį.

Picture
Efthimis Filippou ir Yorgos Lanthimos (Alpis)
Festivalio metu pasitaikė ir šiokių tokių nesklandumų. Žurnalistai reiškė nepasitenkinimą, kuomet festivalio Grand Prix apdovanojimas atiteko dramai „Terraferma“. Kino kritikų išpeiktą filmą nesklandumai lydėjo viso festivalio metu, kadangi filmo peržiūra net keliskart buvo atidėliojama, o galiausiai sutartą dieną dėl techninių kliūčių vėlavo net 20 minučių. Žurnalistai nurimo, kuomet apdovanojimas už geriausią scenarijų atiteko festivalyje šiltai priimtai graikų dramai „Alpės“ (orig. „Alpeis“, 2011), režisuotai Giorgos Lanthimos.

Seniausiame Europos kino festivalyje kasmet apdovanojami daugiausiai žadantys ir perspektyviausi kino kūrėjai, kuriais šiemet tapo japonų dramos „Himizu“ aktoriai Shôta Someya ir Fumi Nikaidô., kuriems skirtą apdovanojimą atsiėmė režisierius Sion Sono.

Štai taip baigėsi dar vienas kino festivalis, pažymėjęs vasaros pabaigą ir pasižymėjęs itin stipria ir daug žadančia konkursine programa. Tikėkimės, kad bent nedidelė šiųmetinio Venecijos kino festivalio programos dalis vieną dieną bus parodyta didžiuosiuose Lietuvos kino ekranuose.

Nuotraukos www.labiennale.org



Leave a Reply.

    Apie mus

    www.kinokadras.lt

    Geras kinas, įdomūs faktai, kino aprašai ir pasiūlymai ką žiūrėti kai norisi kažko ypatingo

    Laukiu Jūsų pasiūlymų, komentarų ir pastabų adresu info@kinokadras.lt

    Kategorijos
    Reklamos klausimais kreipkitės info@kinokadras.lt

UA-35502470-1