Picture
www.mondo-digital.com
Romantinė drama

Režisierius: Bernardo Bertolucci

Šalis: Italija, Didžioji Britanija

Trukmė: 93 min
 

Šandurai (akt. Thandie Newton) – juodaodė afrikietė, kurios vyrą gimtajame krašte suėmė už politinius įsitikinimus. Netekusi šeimos moteris atvyksta į Romą ir uždarbiauja tvarkydama namus bei tuo pat metu stengiasi baigti mokslus ir tapti gydytoja. Už suteiktą būstą moteris tvarkosi talentingo pianisto ir kompozitoriaus Džeksono Kinskio (akt. David Thewlis) namuose ir laukia grįžtančio vyro. Pianistas vis įdėmiau ir švelniau žvelgia į savo namų tvarkytoją, kuri tampa ne tik jo mūza, tačiau ir meile, dėl kurios vyras galėtų kalnus nuversti. Tačiau Šandurai kreivai žiūri į jai nesuprantamą muziką kuriantį baltaodį ir ištikimai laukia vyro, neprisileisdama artyn jokio vyriškio. Tačiau kartais pats likimas ima ir sujaukia žmonių planus...

Picture
www.stardusttrailers.com
„Apgultyje“ – vienas tų filmų, kuriems tiesiog nereikia dialogų, nes sumanus operatoriaus darbas ir apdairūs dekoratorių sprendimai pasirūpina, kad žiūrovas ekrane pamatytų kiekvieną reikšmingą detalę ir smulkmeną. Kadangi šioje juostoje tėra minimalus dialogų kiekis, žiūrovas bendrauja su kamera, subtiliai ir tarsi ant pirštų galų vaikštančia Kinskio namų koridoriais ir paslaptingai pasakojančia Šandurai ir Džeksono istoriją.

Picture
www.allstarpics.net
Juostoje vyrauja įdomūs muzikiniai sprendimai – čia persipina klasikinės ir afrikietiškos muzikos motyvai ir ritmai, tad išgirstame ir Mocarto, Bacho melodijas, atliekamas fortepijonu, ir uždegančias afrikietiškas dainas, o galiausiai žiūrovas klausosi šiuolaikinės muzikos garsų, pagardintų žiupsnelių afrikietiškų ritmų. Visa tai dar labiau išryškina pagrindinių herojų skirtumus ir tuo pačiu daro juos artimus vienas kitam – juk muzikai, kaip ir meilei, ribos tiesiog neegzistuoja.

Picture
www.allstarpics.net
Pagrindinių vaidmenų atlikėjai, David Thewlis ir Thandie Newton, tokie skirtingi, tačiau taip harmoningai atrodo ekrane! Puikiai įkūniję savo herojus jiedu verčia tikėti kiekvienu paslėptu žvilgsniu, netyčiniu rankos mostu, galvos linkiu ir žvilgsniu pro durų plyšį, kurį sumaniai fiksuoja Fabio Cianchetti kamera.

Žiūrovui pateikdamas „Apgultyje“, Bernardo Bertolucci dar kartą įrodo esantis kino meistru. Iš pažiūros paprastą ir niekuo neišsiskiriančią istoriją jis sugeba paversti elegantiškai žavingu kino filmu, kurio kiekvienas kadras alsuoja muzika, seksualumu, nematoma paslaptimi ir tyliu alsavimu, juntamu net per monitorių. Filmo ore tvyro meilė. Dar nesuvokta, tačiau jau apsigyvenusi name pačiame Romos centre ir pripildanti kiekvieną namo plyšį. „Apgultyje“ – romantiškas, jausmingas, intymus ir gana asmeniškas filmas, sukuriantis įspūdį, jog žiūrovas – tai trečias nematomas asmuo, per rakto skylutę stebintis Šandurai ir Džeksono santykius.

Picture
Tai filmas, teikiantis estetinį pasitenkinimą, prikaustantis nuo pat pirmųjų kadrų ir nepaleidžiantis net skambant finaliniams titrams. Bertolucci – tarsi magnetas traukiančių istorijų meistras, žiūrovui pateikiantis pamąstymus apie meilę ir žmogaus ėjimus skirtingais jos etapais. Jis geba sukurti herojus, kuriuos žiūrovas įsimyli. Jis moka pateikti juostą taip, jog stebėdamas ją viduje jauti virpėjimą. Tai filmas, pakerintis grožio ir muzikos deriniu. Apie jį sunku pasakoti, nes jį reikia pamatyti pačiam.




Leave a Reply.


UA-35502470-1