
www.movies.com
Drama
Režisierius: Paul Haggis
Šalis: JAV, Vokietija
Trukmė: 112 min
Nors niekuomet aklai
neatsižvelgiu į Oskarų nominacijas, šį filmą pamačiau tik šių apdovanojimų
dėka. Blankus viršelis, neįdomus pavadinimas (kaip vėliau paaiškėjo esantis
gana metaforišku) ir aprašas tarsi apie nieką – jeigu šis filmas nebūtų tapęs
geriausia 2006 – ųjų juosta, aš turbūt taip niekada ir nebūčiau išgirdusi apie
jį ar juolab spėjusi jį pamatyti.

www.movies.com
Paul Haggis, daugiau žinomam kaip
scenarijų autoriui, šis filmas tebuvo antra pilnametražė juosta režisieriaus
kėdėje. Po jo sekę
„Elos slėnyje“ (orig.
„In the Valley of Elah“, 2007), „Trys įtemptos dienos“ (orig. „The Next Three
Days“, 2010) nei per nago juodymą neprilygsta 2006 – ųjų „Avarijai“, kurios
biudžetas siekia rekordiškai mažą sumą Holivudo mastais – vos 6,5 mln. JAV
dolerių.
Filmas pasakoja apie vieną Los
Andželo gyventojų dieną. Rutina, avarijos, vagystės, nusikaltimai, šeimyniniai
konfliktai – Los Andželas kupinas įvykių ir emocijų.

www.movies.com
Pasakojimo centre atsiduria 14 žmonių, o
tiksliau 7 poros, patekusios į tokių įvykių sūkurį. Policininkas (akt. Matt
Dillon) ir jo porininkas (akt. Ryan Phillippe), detektyvas (akt. Don Cheadle)
ir jo partnerė (akt. Jennifer Esposito), prokuroras (akt. Brendan Fraser) ir jo
žmona (akt. Sandra Bullock), spynų meistras (akt. Michael Peña) ir jo dukrelė,
TV direktorius (akt. Terrence Howard) ir jo žmona (akt. Thandie Newton),
prekybininkas (akt. Shaun Toub) ir jo dukra bei du juodaodžiai chuliganai (Ludacris
ir akt. Larenz Tate). Kiekvienas su savo emocijomis, bėdomis, rūpesčiais ir
išgyvenimais. Tad toks ir filmas – apie veiksnius, įsikišančius į Los Andželo
žmonių gyvenimus ir emocijas, jų patiriamas įvairiose situacijose.

www.movies.com
Čia nėra pagrindinio vaidmens
atlikėjo – visi 14 personažų vienodai svarbūs ir istoriją piešia savaip. Jie
dirba, gyvena, kovoja vienas už kitą ir ieško savo vietos po saule. Būtent tada
ir įvyksta susidūrimai. Neįmanoma nugyventi dienos nesusidūrus su kitu žmogumi.
Tačiau kaskart iš pirmo žvilgsnio, regis, įprasti ir vienodi susitikimai duoda
skirtingą efektą. Tad nežinia ką jums atneš kita diena – kokį žmogų sutiksite
savo kelyje ir ką tas susitikimas pakeis jūsų gyvenime.
Filmo kompozicija lipdoma tarsi sniego
kamuolys – sulig kiekviena minute į pasakojimą įpinant daugiau jausmų, minčių,
poelgių ir veiksmų, įvedant naujus herojus ir supinant jų likimus.
„Avarija“ paremta stipriais
tarpusavio dialogais, juostoje persipina gausybė siužetinių linijų, tačiau tai
nesukuria išdraikyti filmo vaizdo. Viso filmo metu išlaikomas stabilus tempas,
minčių tėkmė, neegzistuoja blaškymasis ir nukrypimas nuo pasakojimo.
Nors ekrane matomi konfliktai
hiperbolizuotai aštrūs, filmo stiprybė slypi herojų psichologiniuose
portretuose ir stipriuose jų tarpusavio dialoguose. Filmas iššaukia aibę
žiūrovo emocijų, priverčia jaudintis, piktintis, nerimauti ir likti prie
ekrano.

www.movies.com
Atskiros pastraipos verta filmo
muzika, ypač pagrindinė filmo daina. Ji švelni, „minkšta“, tarsi apvelkanti visą
filmą ir stiprinanti psichologiškai aštrius momentus. Lengvi muzikos ritmai
kontrastuoja su gilia ir sunkoka filmo tematika ir suteikia didesnį malonumą
bei psichologiškai stipriau veikia žiūrovą.
„Avarija“ – filmas apie šiuolaikines problemas – rasizmą, nepakantumą
kitokiems, politinę korupciją.

www.movies.com
Apie ribą tarp gero ir blogo,
tarp juodo ir balto ir aplinkybes, kurių verčiami renkamės vienokį ar kitokį
gyvenimo kelią. Filmas apie draugystę ir žmonių gyvenimus, o gal paprasčiau,
tiesiog apie žmones.
Ištisas Holivudo žvaigždynas,
puikus operatoriaus darbas ir muzika, kurios galima klausytis atskirai – argi ne
puikus rinkinys?
Visais atžvilgiais geras ir
vertas dėmesio filmas.