Picture
www.movies.com
Drama

Režisierius: Paul Haggis

Šalis: JAV, Vokietija

Trukmė: 112 min
 

Nors niekuomet aklai neatsižvelgiu į Oskarų nominacijas, šį filmą pamačiau tik šių apdovanojimų dėka. Blankus viršelis, neįdomus pavadinimas (kaip vėliau paaiškėjo esantis gana metaforišku) ir aprašas tarsi apie nieką – jeigu šis filmas nebūtų tapęs geriausia 2006 – ųjų juosta, aš turbūt taip niekada ir nebūčiau išgirdusi apie jį ar juolab spėjusi jį pamatyti.

Picture
www.movies.com
Paul Haggis, daugiau žinomam kaip scenarijų autoriui, šis filmas tebuvo antra pilnametražė juosta režisieriaus kėdėje. Po jo sekę „Elos slėnyje“ (orig. „In the Valley of Elah“, 2007), „Trys įtemptos dienos“ (orig. „The Next Three Days“, 2010) nei per nago juodymą neprilygsta 2006 – ųjų „Avarijai“, kurios biudžetas siekia rekordiškai mažą sumą Holivudo mastais – vos 6,5 mln. JAV dolerių.

Filmas pasakoja apie vieną Los Andželo gyventojų dieną. Rutina, avarijos, vagystės, nusikaltimai, šeimyniniai konfliktai – Los Andželas kupinas įvykių ir emocijų.

Picture
www.movies.com
Pasakojimo centre atsiduria 14 žmonių, o tiksliau 7 poros, patekusios į tokių įvykių sūkurį. Policininkas (akt. Matt Dillon) ir jo porininkas (akt. Ryan Phillippe), detektyvas (akt. Don Cheadle) ir jo partnerė (akt. Jennifer Esposito), prokuroras (akt. Brendan Fraser) ir jo žmona (akt. Sandra Bullock), spynų meistras (akt. Michael Peña) ir jo dukrelė, TV direktorius (akt. Terrence Howard) ir jo žmona (akt. Thandie Newton), prekybininkas (akt. Shaun Toub) ir jo dukra bei du juodaodžiai chuliganai (Ludacris ir akt. Larenz Tate). Kiekvienas su savo emocijomis, bėdomis, rūpesčiais ir išgyvenimais. Tad toks ir filmas – apie veiksnius, įsikišančius į Los Andželo žmonių gyvenimus ir emocijas, jų patiriamas įvairiose situacijose.  

Picture
www.movies.com
Čia nėra pagrindinio vaidmens atlikėjo – visi 14 personažų vienodai svarbūs ir istoriją piešia savaip. Jie dirba, gyvena, kovoja vienas už kitą ir ieško savo vietos po saule. Būtent tada ir įvyksta susidūrimai. Neįmanoma nugyventi dienos nesusidūrus su kitu žmogumi. Tačiau kaskart iš pirmo žvilgsnio, regis, įprasti ir vienodi susitikimai duoda skirtingą efektą. Tad nežinia ką jums atneš kita diena – kokį žmogų sutiksite savo kelyje ir ką tas susitikimas pakeis jūsų gyvenime.

Filmo kompozicija lipdoma tarsi sniego kamuolys – sulig kiekviena minute į pasakojimą įpinant daugiau jausmų, minčių, poelgių ir veiksmų, įvedant naujus herojus ir supinant jų likimus.

Picture
„Avarija“ paremta stipriais tarpusavio dialogais, juostoje persipina gausybė siužetinių linijų, tačiau tai nesukuria išdraikyti filmo vaizdo. Viso filmo metu išlaikomas stabilus tempas, minčių tėkmė, neegzistuoja blaškymasis ir nukrypimas nuo pasakojimo.

Nors ekrane matomi konfliktai hiperbolizuotai aštrūs, filmo stiprybė slypi herojų psichologiniuose portretuose ir stipriuose jų tarpusavio dialoguose. Filmas iššaukia aibę žiūrovo emocijų, priverčia jaudintis, piktintis, nerimauti ir likti prie ekrano.

Picture
www.movies.com
Atskiros pastraipos verta filmo muzika, ypač pagrindinė filmo daina. Ji švelni, „minkšta“, tarsi apvelkanti visą filmą ir stiprinanti psichologiškai aštrius momentus. Lengvi muzikos ritmai kontrastuoja su gilia ir sunkoka filmo tematika ir suteikia didesnį malonumą bei psichologiškai stipriau veikia žiūrovą.

„Avarija“ – filmas apie šiuolaikines problemas – rasizmą, nepakantumą kitokiems, politinę korupciją.

Picture
www.movies.com
Apie ribą tarp gero ir blogo, tarp juodo ir balto ir aplinkybes, kurių verčiami renkamės vienokį ar kitokį gyvenimo kelią. Filmas apie draugystę ir žmonių gyvenimus, o gal paprasčiau, tiesiog apie žmones.

Ištisas Holivudo žvaigždynas, puikus operatoriaus darbas ir muzika, kurios galima klausytis atskirai – argi ne puikus rinkinys?

Visais atžvilgiais geras ir vertas dėmesio filmas.

Nerce
9/6/2011 10:26:02 pm

Šiandien pažiūrėjau- labai geras filmas.

Reply
Ieva
11/6/2011 09:23:22 pm

Mačiau seniai. Standartizuotas, stereotipinis "in your face" žiūralas, pridengtas ala subtiliais "nutylėjimais" ir vaidybiniais pustoniais, spekuliuojantis nūdien "madingomis" temomis. Dialogai šabloniški, žongliruojama kiekvienu įmanomu rasiniu ir politiniu stereotipu. Nėr labai blogas, bet iki puikaus jam toli 6/10.

Reply
Edita
5/7/2011 07:07:48 pm

Taigi, galiu tik pritarti Ievai. Filmas "padarytas" savaitinių serialų principais ir yra panašaus lygio.
Jį žiūrėti būtų visai smagu, jei nežinotum kad buvo apdovanotas "Oskaru" kaip geriausias metų filmas.
Kai tokie "vertingi" laureatai susirenka keli per kelis metu, imi abejot pačiu "Oskaro" įvertinimu.

Reply
KeyKey
6/7/2011 05:13:05 pm

Metų filmas. Jeigu prisimenate, tai buvo pusiau neoficialių kalbų, kad tylus, vos pastebimas "Crash" tapo metų filmu tik dėl to, kad Akademija pabijojo Oskarą duoti filmui apie gėjus "Brokeback Mountain" arba Spielbergo filmui apie skandalingus įvykius "Munich".

Reply
7/7/2011 02:53:06 am

Kalbos apie Kino Akademijos santūrumą ir baimę įsileisti naujus vėjus jau tampa vieša paslaptimi – visi žino, bet niekas garsiai nekalba. Iš kitos pusės, Oskarai kasmet vis labiau komerciškėja ir įteikiami nebe už nuopelnus ar veiklą kino pramonėje, o pradedama strateguoti ir apdovanoti tuos, kam Oskarą įteikti paranku Akademijai.

Reply



Leave a Reply.


UA-35502470-1