
www.toutlecine.com
Kriminalinė veiksmo drama
Režisierius: Olivier Marchal
Šalis: Prancūzija
Trukmė: 111 min
Juostoje „Juvelyrų krantinė 36“ keliama amžina kova tarp gėrio ir blogio, tačiau prancūziškas žavesys, estetika, veiksmas, žiupsnelis romantikos ir kova tarp Gérardo Depardieu ir Danielio Auteuilo juostą daro nepakartojamu reginiu, kurį galėčiau priskirti prie geriausių savo žanro pavyzdžių.
Režisierius: Olivier Marchal
Šalis: Prancūzija
Trukmė: 111 min
Juostoje „Juvelyrų krantinė 36“ keliama amžina kova tarp gėrio ir blogio, tačiau prancūziškas žavesys, estetika, veiksmas, žiupsnelis romantikos ir kova tarp Gérardo Depardieu ir Danielio Auteuilo juostą daro nepakartojamu reginiu, kurį galėčiau priskirti prie geriausių savo žanro pavyzdžių.

www.thecia.com.au
Denis Kleinas (akt. Gérard
Depardieu) – policijos departamento, kovojančio su organizuotu nusikalstamumu,
vadovas. Jis žiaurus, niekšingas, pasiryžęs viskam vardan savo tikslo ir
aukštesnio karjeros posto. Denis nesibodi panaudoti net ir pačių niekšingiausių
metodų ir tiesiogine ta žodžio prasme kopia aukštyn per kitų lavonus. Jis
neturi nieko švento, o emocijos jo herojui, matyt, svetimos – pirmyn jį gena
tik šlovės troškimas.
Leo Vrinksas (akt. Daniel Auteuil) – visiška jo priešingybė. Jis – sąžiningas žodžio žmogus, tarsi riteris besilaikantis nerašytų garbės kodekso taisyklių, kovos su banditizmu departamento viršininkas.
Leo Vrinksas (akt. Daniel Auteuil) – visiška jo priešingybė. Jis – sąžiningas žodžio žmogus, tarsi riteris besilaikantis nerašytų garbės kodekso taisyklių, kovos su banditizmu departamento viršininkas.

www.thecia.com.au
Kova tarp Denio ir Leo, buvusių
draugų, o dabar vienas kitą tarsi musę sutrypti norinčių vyrų bei kova prieš
sistemą ir yra pagrindinė siužetinė linija, besivystanti nusikaltimų fone. Į
kovą įsijungia ir kolegos policininkai, gyvenantys ir dirbantys principu „akis
už akį, dantis už dantį“. Čia vyrauja savos taisyklės ir sava tvarka, o
nuovados darbuotojai pasirodo esantys viena didele šeima.
Paryžiuje ima siautėti nusikaltėlių gauja, vieną po kitos grobianti inkasatorių automobilius, žudanti policininkus ir iš balos visuomet išlipanti sausa. Į užtarnautą poilsį išeinantis policijos viršininkas Robertas Mancini (akt. André Dussollier) Deniui ir Leo pateikia užduotį – tas, kuris sugebės pažaboti nusikaltėlių grupuotę, taps jo įpėdiniu ir naujuoju garsiosios Policijos nuovados, esančios adresu Juvelyrų krantinė 36, vadovu. Nuovadai reikia stipraus ir sumanaus vadovo, kuris grąžintų kadaise turėtą gerą vardą.
Paryžiuje ima siautėti nusikaltėlių gauja, vieną po kitos grobianti inkasatorių automobilius, žudanti policininkus ir iš balos visuomet išlipanti sausa. Į užtarnautą poilsį išeinantis policijos viršininkas Robertas Mancini (akt. André Dussollier) Deniui ir Leo pateikia užduotį – tas, kuris sugebės pažaboti nusikaltėlių grupuotę, taps jo įpėdiniu ir naujuoju garsiosios Policijos nuovados, esančios adresu Juvelyrų krantinė 36, vadovu. Nuovadai reikia stipraus ir sumanaus vadovo, kuris grąžintų kadaise turėtą gerą vardą.

www.thecia.com.au
Leo ši užduotis – garbės ir
profesionalumo reikalas, o Denis jau matuojasi naujojo policijos nuovados
viršininko kėdę. Nusikaltėlių gaujos sulaikymas turėjo padėti tašką Leo ir
Denio konflikte, tačiau, deja, tapo tragiškų įvykių pradžia, turėjusia įtakos
abiejų departamentų policininkams. Žmogžudystė, alibi nusikaltėliui,
atsitiktiniai prostitutės parodymai ir vienas herojų atsiduria už įstatymo ribų,
tačiau tai tik pradžia. Kova tarp Denio ir Leo perauga į tikrą karą, kurį dar
labiau paaštrina gražuolė Kamila Vrinks (akt. Valeria Golino), tapusi karo dėl
posto auka.

www.dvdtalk.com
Iš pradžių stebėjausi iš kur
režisierius Olivier Marchal turi tiek daug žinių apie policijos veiklą, tačiau
vėliau radau atsakymą. Pasirodo, jog jaunystėje režisierius dirbo policijoje, o
„Juvelyrų krantinę 36“ dedikavo žuvusiam policininkui, kurio likimas panašėja į
pagrindinio filmo herojaus gyvenimą. Pats režisierius vieno interviu metu
prisipažino, jog filme norėjo sujungti amerikietiško policijos trilerio ir
tipinio prancūzų kriminalinio pasakojimo apie žmones, esančius skirtinose
barikadų pusėse, manieras. Turiu pripažinti, kad tai jam pavyko.

www.thecia.com.au
Galutinis rezultatas gavosi iš
tiesų puikus – įspūdingos veiksmo scenos, gaudynės, susišaudymai, pasalos,
dviejų žmonių priešprieša, peraugusi į daugelio juos supančių žmonių dramą.
Filmo siužetas dinamiškas, veiksmas veja veiksmą, o kur dar sumaniai perpinti herojų likimai ir sumanymas parodyti kaip vienintelė gyvenime padaryta klaida pakeičia net tik tavo, bet ir aplinkinių likimus. Puikiai padirbėjo ir operatorius, įtaigiai perteikęs kadrų aštrumą.
Ekrane labai įdomu stebėti dviejų stiprių vyrų kovą, sumaniai atskleistą puikių aktorių. Vrinksas – darboholikas, turintis savą garbės kodekso suvokimą, kartais einantis prieš policininkams priimtinas taisykles. Kleinas – karjeristas, sistemai pavaldus žmogus, kurio karjeros troškimas nužudė bet kokias jo žmogiškumo apraiškas ir moralės principus. Tačiau „Juvelyrų krantinė 36“ – tai ne tik dviejų vyrų kova. Tai – filmas apie garbę, ištikimybę sau pačiam ir žmogaus ėjimą prieš sistemą, šiuo atveju Kleiną.
Filmo siužetas dinamiškas, veiksmas veja veiksmą, o kur dar sumaniai perpinti herojų likimai ir sumanymas parodyti kaip vienintelė gyvenime padaryta klaida pakeičia net tik tavo, bet ir aplinkinių likimus. Puikiai padirbėjo ir operatorius, įtaigiai perteikęs kadrų aštrumą.
Ekrane labai įdomu stebėti dviejų stiprių vyrų kovą, sumaniai atskleistą puikių aktorių. Vrinksas – darboholikas, turintis savą garbės kodekso suvokimą, kartais einantis prieš policininkams priimtinas taisykles. Kleinas – karjeristas, sistemai pavaldus žmogus, kurio karjeros troškimas nužudė bet kokias jo žmogiškumo apraiškas ir moralės principus. Tačiau „Juvelyrų krantinė 36“ – tai ne tik dviejų vyrų kova. Tai – filmas apie garbę, ištikimybę sau pačiam ir žmogaus ėjimą prieš sistemą, šiuo atveju Kleiną.

www.cinemovies.fr
Filme matome kaip net patys
geriausi ketinimai žlunga biurokratijos spąstuose. Žmogus, genamas skolos
jausmo, žinantis, jog tiesa yra jo pusėje ir bandantis priešintis sistemos
režimui, neabejotinai bus jos sumaltas ir išspjautas. Sistemos nedomina
įstatymai, sąžiningumas, teisybė. Svarbiausia jai – išsaugoti savo status quo.
Ypatingai pagirtina aktorių vaidyba – Danielis Auteuil sukūrė itin dramatišką ir gilų vaidmenį. Tuo tarpu Gérardas Depardieu įkūnija tokį niekšą intelekto nepaliestu veidu, kad stebint filmą mintyse kyla noras jį nudėti. Auteuil ir Depardieu herojai ryškūs, energingi, natūralūs, kaip realūs žmonės, o ne superherojai – su savo problemomis, požiūriu, principais ir darbo metodais. Tačiau ar galėjo būti kitaip, kai ekrane matome prancūzų kino legendas, į pasaulinę kinematografijos istoriją savo vardus įrašiusius aukso raidėmis?
Ypatingai pagirtina aktorių vaidyba – Danielis Auteuil sukūrė itin dramatišką ir gilų vaidmenį. Tuo tarpu Gérardas Depardieu įkūnija tokį niekšą intelekto nepaliestu veidu, kad stebint filmą mintyse kyla noras jį nudėti. Auteuil ir Depardieu herojai ryškūs, energingi, natūralūs, kaip realūs žmonės, o ne superherojai – su savo problemomis, požiūriu, principais ir darbo metodais. Tačiau ar galėjo būti kitaip, kai ekrane matome prancūzų kino legendas, į pasaulinę kinematografijos istoriją savo vardus įrašiusius aukso raidėmis?

www.thecia.com.au
Pagyros žodžių verta ir muzika.
Gili, dvasinga, vietomis raudanti skausmo giesmę ji nusėda kažkur giliai
sieloje ir palieka tavyje žymę, kurios dėka net ir bėgant titrams tu vis dar
galvoji apie tai ką matei. Muzika nuostabiai papildo filmą, užaštrina jo kampus
ir įtikinamai skamba viso filmo fone.
Savo laiku juosta pelnė kino kritikų bei žiūrovas simpatijas ir gimtinėje pretendavo net į 8 Cezarius, įskaitant ir apdovanojimą už geriausią metų filmą. Deja, nei vieno iš jų nepelnė, tačiau tai tik dar kartą įrodo garsią tiesą, jog puikūs filmai neretai lieka neapdovanoti.
Savo laiku juosta pelnė kino kritikų bei žiūrovas simpatijas ir gimtinėje pretendavo net į 8 Cezarius, įskaitant ir apdovanojimą už geriausią metų filmą. Deja, nei vieno iš jų nepelnė, tačiau tai tik dar kartą įrodo garsią tiesą, jog puikūs filmai neretai lieka neapdovanoti.